راهکارهای عملی و کاربردی برای ترک استمناء (خود ارضایی)

راهکارهای عملی و کاربردی برای ترک استمناء (خود ارضایی)

چند سالی هست که مرتکب عمل استمناء میشم. هر بار که می خوام ترک کنم، نمی تونم و شکست می خورم. دیگه خسته شدم از بس گناه کردم و توبه کردم. ازتون خواهش می کنم راهکارهای عملی و کاربردی خوب به من بدید تا این گناه رو برای همیشه ترک کنم، چون واقعاً دوست دارم دیگه اینکار رو نکنم. یه دنیا ممنون.

خوشحالیم مخاطبمان فردی است که :
- دغدغه دینی و مذهبی دارد و می خواهد بر روی مدار دین و دستوراتش حرکت کند و رضایت خدا را به دست آورد ؛ در غیر اینصورت این گناه روح پاکش را آزرده نمی کرد و به فکر مقابله با آن نمی افتاد.
- راه زیبای مشورت را برای مشکلاتی که با آن ها روبرو می شود انتخاب می کند.
- به وجود مشکلش اقرار می کند و سعی در حل آن دارد (اقرار به وجود مشکل قدم اول در حل آن است).
این ها تنها بخشی از ویژگی های مثبت شماست؛ ویژگی هایی که هر جوانی باید آرزوی داشتن آن ها را بکند و خوشبختانه شما آن ها را دارید. این نوع نگاه به زندگی، بی شک فرد را به مسیر الهی و صحیح هدایت می کند. به خاطر این ذهن زیبا و فکر مترقی به شما تبریک می گوییم و مطمئنیم با توکل به خدا و استعانت از او و همچنین اراده و همتی که به خرج خواهید داد و با کاربست مطالبی که خدمتتان ارائه خواهیم کرد می توانید بر این مشکل فائق آیید.

*** خودارضائی (استمناء در مردان و استشهاء در زنان) با نام علمی (Masturbation) به معنای انجام عملی توسط خود فرد جهت رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارضای جنسی (Orgasm) بدون عمل نزدیکی (Intercourse) است که به عنوان یک انحراف جنسی مطرح می شود. این عمل در دین اسلام حرام است و اشکال دارد، و باید از آن اجتناب کرد.

شکی نیست که استمنا از گناهان بزرگ است و عواقب دنیایی و اخروی دارد. اما اگر حقیقتاً توبه کنید، بدون هیچ تردیدی تمام گناهان قبلی تان در این زمینه بخشیده می شود. در زمینه ترک خود ارضایی نگران نباشید زیرا این مشکل (استمنا) قابل درمان است، و نمونه های فراوانی موفق به ترک این عمل شده اند و شما هم می توانید یکی از این نمونه ها باشید. این نکته نیز لازم به ذکر است که اگر همت و اراده ای پشت بهترین راهکارها و دستورالعمل ها نباشد، موثر واقع نخواهد شد. بدانید که ترک این عمل تنها بسته به اراده و تلاش مستمر شماست و باید به دست توانای خودتان صورت گیرد. هیچ مشکلی در دنیا با بی تلاشی و ناامیدی حل نشده و نمی شود. در ادامه راهکارهایی عملی، خدمتتان تقدیم می گردد که امید است با به کار گیری کامل و مستمر آن ها و توکل به خدا و استعانت از او این عمل را هر چه سریعتر ترک کنید :
1. هر چه لباس تنگ و چسبان و پلاستیکی دارید کنار بگذارید. با این کار برای ترک این عمل گام بسیار بلندی بر داشته اید؛ زیرا این گونه لباس ها خود به خود و ناخواسته انسان را مورد تحریک قرار می دهد. جسم انسان از محیط و شرایط محیطی تاثیر می گیرد؛ وقتی شما اندام ها ی تناسلی خود را با این لباس ها در معرض تحریک بگذارید، انتظار نداشته باشید که فکر و ذهنتان موفق به ترک این عمل شود.
2. مصرف غذاهای تحریک کننده و گرم مزاج را (فلفل و ادویه جات تند، پیاز، خرما و ...) کاهش بدهید. این روش هم مانند روش بالا به این خاطر است که ابتدا باید شرایط زمینه ای را برای ترک این عمل آماده کرد و بعد فکر و ذهن و اندیشه را به سمتی سوق داد که موفق به ترک گردد. این کار بیهوده ای است که ما شرایط تحریک کننده را رها کنیم و بگذاریم آن ها به حیات خود ادامه دهند و به دنبال درمان هم باشیم.
3. از قرار گرفتن در شرایط محیطی تحریک کننده و انجام کارهایی که باعث تحریک قوای جنسی تان می شود پرهیز کنید که از آن جمله اند : ارتباط دوستانه با نامحرم، دیدن صحنه ها، عکس ها و فیلم های تحریک کننده و مستهجن، خواندن مطالب جنسی و سکسی و تخیل کردن در این زمینه ها، قرار گرفتن در محیطی که صحبت های جنسی رد و بدل می گردد، گوش سپردن به موسیقی های تحریک کننده، نگاه کردن، بازی کردن و دست ورزی اندام تناسلی. وقتی موارد 1 و 2 و 3 تا حد زیادی مهیا و به آن ها عمل شود، می توان امید به ترک این عمل داشت. زیرا این موارد فضا را آماده برای ترک این عمل می کند. افرادی که معمولاً در ترک این عمل با شکست مواجه می شوند به دلیل این است که شرایط تحریک کننده ای که ذکر شد را از خود دور نمی کنند. تا فضا مهیا نباشد تمام تلاش های ما بی نتیجه و عقیم خواهد بود.
4. ورزش کنید. ورزش کردن به این معنا نیست که مانند یک ورزشکار حرفه ای اقدام به اینکار کنید. همین که هر روز 10 دقیقه بدوید ، یا طناب بزنید هم نوعی ورزش کردن است. ورزش کردن مقدار زیادی از انرژی های منفی و زاید فرد را از بین می برد.
5. تا جایی که ممکن است تنها و همچنین بیکار نباشید. تنهایی و بیکاری از عواملی هستند که فکر این گناه را به ذهن آدمی می ندازد. شما وقتی تنها هستید اقدام به استمنا می کنید. آیا در جمع خانواده، اقوام یا دوستان هم اینکار را می کنید؟ ‌مسلماً نه. انسان وقتی در جمع حاضر است هیچ گاه به فکر انجام این عمل نمی افتد، یا وقتی سرگرم به کاری باشد، افکار جنسی به سراغش نمی آید. اگر فکرتان به سمت افکار جنسی و شهوت آلود حرکت کرد، باید آن را منحرف کنید و حضور در جمع و اجتماع در این مواقع (هجوم خیالات جنسی) یکی از بهترین روش هاست. کافی است اراده کنید و تلاش کنید.
6. پاهایتان (از مچ به پایین) را هر روز با آب سرد بشویید. همچنین اگر عمل استمناء را انجام دادید حتماً غسل جنابت کنید. زیرا این غسل نشانی از این است که شما نا امید نیستید و باز تصمیم به ترک دارید و دوباره تلاش خواهید کرد. اگر غسل نکنید سایر واجبات از قبیل نماز و روزه هم از زندگی تان رخت بر می بندد که بسیار خطرناک و آسیب زاست . غسل هم با آب سرد باشد بهتر است. آب سرد بسیاری از هیجانات و انرژی هایی که ممکن است ما را به سمت این عمل بکشاند را در ما خاموش می کند.
7. تا وقتی خسته نشدید و خواب به سراغتان نیامده است به بستر نروید، زیرا احتمال هجوم افکار جنسی در زمانی که فرد در بستر است و هنوز به خواب نرفته، زیاد است.
8. هر گاه تلاش خود را تا جایی که می توانستید به کار بردید ولی دوباره این کار را کردید به هیچ وجه نا امید نشوید و به تلاشتان برای ترک این کار ادامه دهید. با نگاهی به تاریخ دنیا متوجه خواهید شد که بی تحرکی و نا امیدی و یأس هیچ مساله ای را تاکنون حل نکرده است و نمی کند. برای ترک این عمل اگر تلاش نکنید یا با چند شکست نا امید شوید و زانوی غم بغل بگیرید، هیچ گاه به مقصود خود نخواهید رسید و در آینده حسرت روزهایی را خواهید خورد که می توانستید برای ساختن زندگی سالم تر و بهتر تلاش کنید و تلاش نکردید. در روانشناسی گفته شده است که خشم بهتر از یأس و نومیدی است، از آنجا که یأس آدمی را خموده و افسرده و نا امید می سازد تا جایی که اقدام به هیچ کاری نمی کند و در برابر محیط اطرافش منفعل می شود و عکس العملی نشان نمی دهد و تبدیل به عنصری خنثی، بی فایده و بی اثر می گردد، در حالی که خشم (در معنای مثبت و کنترل شده) حداقل فایده ای که در اینگونه موارد دارد این است که آدمی را به فعالیت و تحرک وا میدارد؛ فعالیتی که اگر در جهت صحیح هدایت شود مفید خواهد بود.
9. همانطور که انجام این عمل و اعتیاد به آن به صورت دفعی و یک مرتبه صورت نگرفته است و به تدریج در زندگی فرد ریشه دوانده است، دور از واقعیت است که انتظار داشته باشیم درمان و ترک آن نیز به صورت دفعی و یک مرتبه صورت بگیرد. وقتی فردی که به عنوان مثال قبلاً هر هفته یکبار استمناء می کرده و اکنون با به کار بستن این راهکارها آن را به ماهی یکبار تقلیل داده است، نشانی از موفقیت اوست و فرد گامی بلند در جهت ترک این عمل برداشته است و بدین معنی است که اراده برای ترک همیشگی این عمل در او وجود دارد. پس هیچ گاه نا امید نشوید و به تلاش خود تا ترک کامل این عمل ادامه دهید.
10. روانشناسان مى گویند: براى ترک یک عادت بد حتماً باید به سراغ عادت خوب رفت و آن را جانشین عادت بد نمود. یکی از بهترین راه ها در ترک عادت زشت استمنا ، راه ازدواج است؛ زیرا فرد جهت پیکان ارضای امیال جنسی خودش را که قبلاً به سمت خودش بوده، به سمت شریک جنسی اش تغییر می دهد و کاری را که قبلاً برای رسیدن به ارگاسم به تنهایی انجام می داده است را می تواند به وسیله همسرش و با کمک او انجام دهد و این عادت زشت را ترک کند. تمام تلاش خود را برای فراهم کردن زمینه ازدواج بکنید، زیرا بهترین راه برای ترک این عمل ازدواج است.
11. انجام واجبات از جمله نماز را هیچگاه ترک نکنید و ارتباطتان را با خدا هیچ گاه قطع نکنید و نگویید من دیگر بخشیده نمی شوم. خداوند گناهان کافری که حقیقتاً توبه کند را می بخشد ما که مسلمانیم چرا نا امید شویم. حقا و انصافا جایی برای نا امیدی برای یک مسلمان وجود ندارد. به یاد داشته باشید که راه توبه حقیقی برای بندگان همیشه باز است؛ و البته فراموش نکنید که هوای نفس و شیطان در اینجا از دو راه وارد می شود که انسان و آینده ابدیش را به تباهی بکشاند : یکی اینکه بی جهت انسان را به بخشش خدا امیدوار می کند و می گوید گناه کن، بعداً توبه می کنی و خداوند هم تو را می بخشد که این بسیار خطرناک است. و راه دیگر اینکه تو را وسوسه می کند و می گوید تو دیگر غرق در گناه شده ای و خداوند دیگر تو را نمی بخشد، پس به گناهانت ادامه بده و این هم بسیار خطرناک است. شیطان از هر راهی برای ضربه زدن به انسان وارد می شود. در این راه باید بسیار مراقب بود و اسیر وسوسه های شیطان و هوای نفس نشد. آدمی که حقیقتاً قصد توبه داشته باشد بدون شک توبه اش قبول است و این راه تا زمانی که بساط اراده و اختیار وجود دارد و انسان در این دنیاست برای همیشه باز است و نا امیدی در آن جایی ندارد. باز آی، هر آنچه هستی باز آی/گر کافر و گبر و بت پرستی باز آی/ این درگه ما درگه نومیدی نیست/صد بار اگر توبه شکستی باز آی.

نظرات 1 + ارسال نظر
ناشناس چهارشنبه 8 بهمن 1393 ساعت 17:42

مرسی واقطا قشنگ بود من از اروز ترک میکنم

خواهش میکنم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.