حل کردن 100 درصد مشکل یاهو مسنجر


به نام خدا

سلام به همه

شاید یکی از مشکلاتی که همه با اون مواجه شدیم کار نکردن برنامه یاهو مسنجر در برخی سیستم ها باشه. در این مطلب میخوام بهتون این نوید رو بدم که شما میتونید این مشکل رو رفع کنید و حتما هم جواب میده.

 

 

چند تا کار متفاوت هست که باید برای اطمینان همه رو انجام بدید تا یاهو مسنجر کار کنه.

نوع اول: یکی از دوستامون به اسم آقا بهزاد، گفتن که برای لاگین شدن به مسنجر باید تاریخ سیستمتون درست باشه. یعنی اون تاریخ میلادی که کنار ساعت نشون داده میشه باید صحیح باشه. برای اینکه بدونید تاریخ میلادی (یا شمسی و قمری) امروز چی هست میتونید به سایت http://time.ir برید.

نوع دوم: مشکل در اینترنت اکسپلورر هست که از طریق ریست کردن اینترنت اکسپلورر ممکنه که برطرف بشه. برای این کار با سرچ کردن عبارتinetcpl.cpl در منوی Start ویندوز، وارد تنظیمات اینترنت بشید. سپس به تب Advanced برید و روی دکمه ی Reset کلیک کنید.در کادر باز شده تیک گزینه ی Delete personal settings رو علامت بزنید و بعد بر روی دکمه ی Reset کلیک کنید. با این کار تمام تنظیمات اینترنت اکسپلورر ریست میشه و بسیاری از مشکلات یاهو مسنجر هم برطرف میشه.

نوع سوم: یکی دیگه از دوستانمون هم به اسم آرزو خانم، گفتن که گاهی اوقات بعضی از دوستان یه کانکشن دایال آپ موقتی درست میکنند ولی این کانشکشن در یاهو مسنجر به صورت کانکشن دیفالت انتخاب میشه، دفعه بعد که بخوان با اینترنت پرسرعت کانکت بشن دیگه کانکت نمیشه، و خیلی ها متوجه نمیشن که دیفالت شبکه تغییر کرده، در این حالت باید برن و دیفالت رو تغییر بدن تا دوباره برگرده رو حالت قبلی.

نوع چهارم: مشکل عدم کارایی درست جاوا و یا نصب نبودن آن است. ابتدا کادر Run را بوسیله نگه داشتن همزمان کلیدهای (لوگوی ویندوز + R) از صفحه کلید اجرا کنید. حالا عبارتregsvr32 jscript.dll را نوشته و کلید Enter رو بزنید. سپس عبارت regsvr32 vbscript.dll را نوشته و کلید Enter رو بزنید. و بعد از اون عبارت regsvr32 msxml3.dll را نوشته و کلید Enter رو بزنید. و در آخر عبارت regsvr32 scrrun.dll را نوشته و کلید Enter رو بزنید. اگر با انجام این کار مشکل حل نشد و یا با زدن یکی از دستورات بالا پیغام خطایی مشاهده کردید باید از سایت Java.comبوسیله فیلتر شکن آخرین نسخه JRE جاوا رو دانلود کنید و اگر هم فیلتر شکن ندارید در سایت های فارسی جستجو کنید تا JRE جاوا رو برای دانلود پیدا کنید.بعد از نصب جاوا مشکل حل خواهد شد.

  نوع پنجم: مشکل از طریق دستکاری در رجیستری حل خواهد شد. ابتدا کادر Run را باز کنید و عبارت regedit را در آن نوشته و کلید Enter رو بزنید. در برنامه باز شده از طریق پنل سمت چپی به آدرسHKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones بروید. حالا بررسی کنید که در پوشهZones حتما باید پنج فایل (0و1و2و3و4) وجود داشته باشد.هر فایلی به غیر از این هارا حذف کنید و پس از اتمام کار سیستم را ریستارت کنید.مشکل شما حل خواهد شد.

  نوع ششم: مشکل به خاطر خراب بودن DirectX است که معمولا پیغام خطای Missing DLL d3d10core.dll را در هنگام اجرای برنامه میدهد. برای حل این مشکل آخرین نسخه DirectX را نصب کنید تا مشکل فوق رفع شود. شما میتوانید این فایل را از سایت p30Download دانلود کنید.

  موفق و موید باشید...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.